משפחתו של מיכאל רבינוביץ' ז"ל, שנפטר בגיל 75 ביום שבת האחרון לאחר שחלה בנגיף הקורונה, טוענת כי נדבק בנגיף בבית החולים "לניאדו" מאנשי הצוות במחלקה שבה היה מאושפז, בעקבות מה שהם מכנים "רשלנות רפואית".
1 צפייה בגלריה
מיכאל רבינוביץ' ז"ל לצד אשתו סטלה
מיכאל רבינוביץ' ז"ל לצד אשתו סטלה
מיכאל רבינוביץ' ז"ל לצד אשתו סטלה
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
רבינוביץ', חולה לב, הובהל לפני מספר שבועות לבית החולים בנתניה לאחר שסבל מאי ספיקת לב. הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ לב בבית החולים, שם נעשתה לו בדיקת קורונה והוא נמצא שלילי לנגיף.
"אחרי כמה ימים הרימו אותו על הרגליים, הוא הרגיש הרבה יותר טוב ושוחרר", מספר בוריס רבינוביץ', בנו של מיכאל, "הוא כבר התחיל להרגיש כאבי ראש חזקים במחלקה. הוא שוחרר הביתה ב-30 בדצמבר, ואז התחיל להרגיש ממש לא טוב ולחוות קשיי נשימה".
"כשהוא התחיל להרגיש רע, קראנו לרופא שיבדוק אותו בבית", מוסיף איגור, בנו השני של מיכאל, "באותו הזמן התקשרו מבית החולים, ואמרו שאנשי צוות במחלקת טיפול נמרץ לב נמצאו חיוביים לקורונה, ושההורים שלנו צריכים להיכנס לבידוד. ביקשתי מאמא להתקשר למחלקה, ומסרו לה מידע על כך ש-11 אנשי צוות במחלקת טיפול נמרץ לב נמצאו חיוביים לנגיף".
רבינוביץ' אושפז בשבוע שעבר בבית החולים איכילוב, וביום שבת האחרון, הלך לעולמו בעקבות סיבוכים מהנגיף. כעת, המשפחה מתכוננת להפעיל אמצעים משפטיים נגד בית החולים "לניאדו", וטוענת כי מדובר ברשלנות רפואית.
"אלה (אנשי הצוות במחלקת טיפול נמרץ לב, ד"ס) אנשים שצריכים להיבדק על בסיס של כמה ימים", אומר בוריס, "אם הם הגיעו ל-11 אנשי צוות חולים, אז כנראה שהם לא בדקו אותם מספיק. חולי לב נמצאים בסיכון מאוד גבוה, אם הם נדבקים מהנגיף, הסיכוי שלהם להישאר בחיים נמוך מאוד".
"כבר שכרנו עורך דין, ואנחנו מטפלים בכתב התביעה", מוסיף איגור, "אני מגדיר את זה כרשלנות רפואית. זו חשיפה של חולה קשה לוירוס, זו אי מניעה של הדבקה. לא ננקטו אמצעים הגיוניים של לעשות כל X ימים בדיקה לצוות, כדי למנוע את ההדבקה. וכתוצאה מכך, אבא שלנו נפטר.
"הבחור הזה שנפטר באיכילוב לפני כמה ימים, כי התנתק צינור אוויר, מבחינתי המקרה של אבא שלנו זה אותו דבר. ההבדל הוא ששם זה קרה בלי כוונה, ופה זה היה עם כוונה".
מבית החולים לניאדו נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה. היות ומחויבים לחסיון רפואי לא נגיב לגופן של דברים - אך נאמר כי על פניהן הטענות אינן מדויקות. ככל שתוגש תביעה, נגיב בבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות נתניה